Leg og programmering med LEGO Boost

Leg og programmering med LEGO Boost

I mange år har programmering været for dem, der kunne lidt ekstra med en computer, men det er det heldigvis ikke længere! Takket være øget fokus på programmering, er det nu også kommet mere i børnehøjde (og for barnlige sjæle som mig)!

Jeg fandt en LEGO Boost robot på tilbud og kunne selvfølgelig ikke lade være med at købe den – hvilket både har været underholdende for mig og for de yngre familiemedlemmer. Målgruppen er egentligt fra 7-10 år, men kan sagtens bruges i andre aldersgrupper. Robotten vandt særligt mange point med dens let nuttede udsende (i forhold til fx LEGO Mindstorms, micro:bits eller arduino-robotter) samt at der er gjort et stort arbejde i dens indhold og forprogrammerede funktioner. For børn er det fedt, at der er seje effekter fx lyd og bevægelser og her har LEGO ramt spot on. Ikke nok med at robotten kan stille spørgsmål, som man faktisk kan få en fornemmelse af at have en samtale, men der er også tænkt i jokes, roller og udklædning, så robotten hele tiden forandres og fornyes.

Har du lyst til en dans? Eller et spil hockey? Eller at skyde efter et mål? Eller mangler du et kæledyr? Et musikinstrument? Eller en gravko? Alt dette og meget mere er at opleve med denne robot! Derudover guides du igennem grundlæggende drag and drop-programmering, hvor du også har mulighed for selv at slippe kreativiteten løs – eller bare hygge. Alle kan lege med!

Herunder er et billede, som viser, hvordan drag and drop-programmeringsfladen ser ud.

/Lise