ArtMobile

Hvad kan man skabe i Scratch hvis det ikke skal være et spil ?
Hvordan kan man arbejde med fortælling, udtryk og interaktion hvis værktøjerne er billede, animation og lyd tilsat interaktion ?
Dit værk skal kunne styres af musemarkøren.

Det er den udfordring vi stiller deltagerne i Hour Of Code på ArtMobilen.
Artmobilen er en audiovisuel interaktiv installation der med støtte fra Kulturregion fyn er skabt af kunsteren Asta Wellejus. 

Her er eksempler på projekter lavet i Scratch der ikke er spil – som styres med musemarkøren.

Pixelmaker

Tegn med pen

Pop Balloon

For at nå dertil hvor du selv han lave den slags “værker” skal du forbi et par værktøjer.

Scratch – hvor du skal programmere din interaktion og optage/afgspille dine lyde

Overordnet intro til brugerfladen i scratch

PiskelApp – hvor du skal tegne din grafik og lave animationer.
Intro til piskelapp

 

Her har vi samlet en kort vejledning i kan arbejde i LINK

Her er et færdigt projekt du kan arbejde videre med LINK