FLYV MED EN RAKET

Beskrivelse:

I denne opskrift skal du kode et spil hvor Pingvinen Jack skal ombord i et rumskib og flyve afsted – du skal få alle tegningerne til at bevæge sig, enten ved hjælp at keyboardtasterne, eller fordi din kode siger de skal.

Ingredienser:

  • Baggrundsbillede
  • En animation af Pingvinen Jack, der går.
  • En raket
  • Noget tekst, der fortæller spilleren, hvad der skal ske.

Det hele ligger i en grafikpakke du skal downloade om lidt.
+

Koden til det hele – det er den vi skal lave om lidt!

Opskrift:

1. Få Jack til at gå med input fra piletasterne


Opgave: Hvad skal du ændre for at få jack til at gå langsommere eller meget hurtigere?
Prøv at ændre på de forskellige tal, og se hvad det ændrer.

 

2. Få jack til at blive usynlig når han rør ved rumskibet

Opgave: 

3. Animer rumskibet

mangler gif M

Opgave: 

4. Få rumskibet til at flyve

 

Opgave: