Makerpædagog rapport færdig

Det der med at afslutte et projekt!

I dag blev afslutningen på et projekt, der har varet 1,5 år fra vi sendte ansøgningen om Makerpædagogforløbet afsted til BUPL’s udviklingpulje til vi i dag har fået sendt en 46 siders lang rapport afsted!

Corona din drillepind!

Det har ikke været nemt at gennemføre et projekt, der først og fremmest foregår i workshops og ude i børnehaver under en international pandemi! Og jeg er faktisk ret stolt af, at vi alligevel har formået at få et ret godt resultat ud af det.

Nemt, når man hedder Holluf Pile-Tingkær

Makerpædagogforløbene drejer sig nemlig ikke kun om de 4 workshops; Robotter, Hardware programmering, Digital programmering og animation og Makermaskiner, men også om at VÆRE I GANG UDE I BØRNEHUSENE! Og det sidste har været den største udfordring under nedlukningen, men Holluf Pile-Tingkærs pædagoger har klaret det godt og vist sig som rigtige Makerpædagoger, der kan navigere i et virvar af forskellige pædagogiske roller og praksisser.

En der er god til at udvikle historier sammen med børnene om teknologien. Eller kan bruge teknologien relevant i den eksisterende pædagogik

Svar fra en pædagog fra HP-Tingkær på “Hvad er en makerpædagog?”

Next steps

Nu startede jeg selvfølgelig med at sige, at vi havde afsluttet forløbet. Men når man har gang i noget godt, så slutter det vel aldrig helt?🥰

Til efteråret skal vi mødes igen med det første kuld Makerpædagoger fra Holluf Pile-Tingkær, og vi har også lidt i kalenderen for Makerpædagog på den anden side af Lillebælt.

‘Joakim præsenterer…

Desuden kan I glæde jer til, at vi lancerer vores nye webserie med Joakim, der præsenterer forskellige teknologier, og hvordan han bruger dem i sin daglige praksis som pædagog og teknologikonsulent i Odense Kommune.

En kreativ pædagog med teknologisk flair

Joakims svar på, “Hvad er en Makerpædagog?”