Hvordan designer man et spil?

Emne Progress:

I forløbet i dag skal du finde på og designe en karakter, karakterens BFF, bossen, der kidnapper BFF’en, en soldat, et våben, ting der er farlige at røre ved, en portal, miljøet, som karaktererne befinder sig i og andre elementer som, hvad spiser din hovedperson, og hvad samler den op. Vi skal også designe baner – hvis vi når det!

I dag skal du designe et platformerspil. Vi starter med hovedpersonen og ser, hvor langt vi når! Hovedpersonen skal findes på, designes og kodes. Du skriver din egen kode eller copy-paster den kode, som vi har lavet. Bagefter skal du lave BFF’en, bossen, våbnet og miljøet. Hvis du vil fortsætte hjemme, kan du gå videre med lyd, spor og snacks, baner, soldat, bomber, fælder og portal. Spørg også din lærer, om I kan fortsætte forløbet i timerne.

  • Se filmen, hvor Martin præsenterer spillet
  • Og du kan prøve at spille første bane!

Sådan virker spillet

I videoen her, får du en gennemgang af Guldastronauts version af spillet, som du skal remixe, så det passer til lige netop dit spilunivers!


Prøv at spille spillet

Du bevæger dig på piletasterne, hopper på pil op og skyder med mellemrumstasten.

Du skal skyde bossen (Monster) og redde BFF’en (Enhjørningen Unni)!