fbpx

 

 

GULDASTRONAUT STARTER OPFINDERKLUB FOR BØRN

GULDASTRONAUT STARTER OPFINDERKLUB FOR BØRN

Guldastronaut starter innovationsklub for børn !!! I Guldastronaut brænder vi for at arbejde med innovation og designproces med indskolingsbørn. Vi har startet Opfinderklubben for at kickstarte børnenes skaberlyst og for at inspirere, motivere og uddanne flere voksne til at gøre det samme   Har du en…

Continue reading →

Review af Sculpto 3D printeren

Review af Sculpto 3D printeren

I dette indlæg vil jeg vil dele mine erfaringer med Sculptos 3D printer. Jeg har nu haft printeren fra Sculpto i knap 2 år og har derfor fået en masse erfaring og viden om printeren, både godt og skidt.   Hvad og hvem er Sculpto?…

Continue reading →

Sneakpeak på Scratch 3.0

Sneakpeak på Scratch 3.0

Til januar udkommer den nye version af Scratch, version 3.0. I dette indlæg vil jeg give dig et indblik i mange af de nye funktioner. Scratch er blevet opdateret på rigtig mange områder, herunder blandt andet: Brugerfladen Nye blokke Tegne-editoren Lyd-editoren Udvidelser Jeg vil nu…

Continue reading →

SKYLANDERS PORTALEN HVORDAN VIRKER DEN ?

Skylanders er mere end et TV-spil; det er et fænomen, som er kommet for at blive. Udover at være et konsolspil indeholder spillet også fysiske lege, som integrerer legen i spillet. Der findes en hel række actionfigurer, som hører hjemme i Skylanders-universet. det første Skylanders-spil…

Continue reading →

Leg og programmering med LEGO Boost

Leg og programmering med LEGO Boost

I mange år har programmering været for dem, der kunne lidt ekstra med en computer, men det er det heldigvis ikke længere! Takket være øget fokus på programmering, er det nu også kommet mere i børnehøjde (og for barnlige sjæle som mig)! Jeg fandt en…

Continue reading →

HOW TO GET WHAT YOU WANT

HOW TO GET WHAT YOU WANT

Hvordan kommer man igang med emner som programmering og robot-teknologi i sin undervisning og hvordan flytter man eleverne fra at arbejde med “proof of concept” til rent faktisk at bruge værktøjet som aktiv fagligt ? Jeg har de sidste 2 år gjort mig en masse…

Continue reading →

SIMULERING AF DATA I SCRATCH

SIMULERING AF DATA I SCRATCH

Vi er igang med at undersøge om ikke Scratch kan bruges til andet end at lave spil og animationer i så man kan lave alt mulig sjov med det i undevisningen. Vi var inviteret til at holde et oplæg om det til “Lærenes netværk for…

Continue reading →

FILMVÆRKSTED PÅ GLASVÆRKET

FILMVÆRKSTED PÅ GLASVÆRKET

Tirsdag d. 13. Februar besøgte vi Friskolen Glasværket med vores filmværksted. Vi havde kufferterne fulde af pap, limpistoler, glimmer, computere, iPads og gode idéer. Formiddagen kickstartede vi med en introduktion til dagens workshop. Under temaet ‘Rummonstre & Superhelte’ arbejdede vi med video, green screen og…

Continue reading →

PROGRAMMERING FOR DE MINDSTE

PROGRAMMERING FOR DE MINDSTE

Min kusine sendte mig forleden en video af, at hendes 2-årige søn frustreret stod og forsøgte at “swipe” på tv’et. Alle de her teknologier som vi andre har skulle vende os til, og lære at forstå, de er fuldstændigt naturlige og helt åbenlyse for selv…

Continue reading →

UFFU – VORES DESIGNPROCES

UFFU – VORES DESIGNPROCES

Der kommer større og større fokus på design, både på uddannelsesinstitutioner, i kultur- og erhvervslivet. Man er endelig ved at få øjnene op for, hvor vigtig en rolle design og designprocessen spiller i fremtidens samfund. Hvor vigtigt det er, at børn lærer at tænke kreativt,…

Continue reading →

Page 2 of 3 1 2 3