GULDASTRONAUT har specialiseret sig i teknologiforståelse i både daginstitutioner og skoler. Det er vores mission, at alle børnehave- og skolebørn skal lege og lære med teknologier på en måde, der er kreativ og skabende, og som gør dem til aktive brugere og skabere af og med teknologi og til digitalt dannede og kritisk tænkende individer.

Vores tilgang til teknologiforståelse er inspireret af Seymour Paperts og Mitchel Resnicks arbejde med “makerbevægelsen”: Børn skal lære at programmere computerne, så computerne ikke programmerer børnene, og de skal gå til arbejdet med teknologier i en evig spiral af kreativ læring.

Vi relaterer alt vores materiale til Undervisningsministeriets Fælles Mål for faget teknologiforståelse og i det pædagogiske arbejde i børnehaven reflekteres vores indhold i De 6 læreplanstemaer. For mere info om dette, skriv da endelig til os på rumpistol@guldastronaut.dk.

FORLØB:

TEKNOLOGIFORSTÅELSE SOM FAG

SPILUDVIKLING MED PINGVINEN JACK
SAFTEVANDSROBOTTEN
OPFINDERI I SKOLEN
STOPMOTION: MED PINGVINEN JACK & UNNI
UDESKOLE: UNPLUGGED MED TUTTIFRUTTIDYRET RUDDI
COMPUTATIONAL THINKING

TEKNOLOGIFORSTÅELSE I FAG

TEKNOLOGIFORSTÅELSE I DANSK, SPROGFAG OG RELIGION
TEKNOLOGIFORSTÅELSE I HÅNDVÆRK & DESIGN
COMPUTATIONAL THINKING

KOMMER:
TEKNOLOGIFORSTÅELSE I BILLEDKUNST
TEKNOLOGIFORSTÅELSE I MUSIK
TEKNOLOGIFORSTÅELSE I NATUR/TEKNIK OG MATEMATIK

Vi arbejder på at få forløb i alle fag lagt op, men ind til videre kan I skrive til os for flere forløb. Vi har til alle fag.