PINGVINEN JACK I BLÅBOTTERNES BY

DKK2.500,00

Pingvinen Jack & Blåbotternes By: et læringsdesign til BlueBotten

9 på lager

Kategorier: , ,

Beskrivelse

Pingvinen Jack i Blåbotternes By er en leg og et læringsdesign til læringsrobotten BlueBot, som også kan benyttes til BeeBot. Legen er rammesat i historien om Pingvinen Jack på Blåbotternes Planet, som er sjov og motiverende for børnene.

I Pingvinen Jack i Blåbotternes By får pædagoger og lærere et simpelt redskab til at igangsætte legeaktiviteter for børn med BlueBotterne og duploklodser. Spillet er simpelt, fordi det er lige til at gå til for både pædagoger og børn, men det er et ambitiøst læringsdesign, der tager udgangspunkt i børnenes computationelle tankegang og har fokus på leg, konstruktion, samspil og kommunikation. Bogens første opgaver er rent analoge, og der skal kun bruges duploklodser, tuscher og byggeark. Undervejs i bogen bliver måtten/kortet ‘Blåbotternes by’ introduceret, det samme gør BlueBotten og missionskortene.

Med til Pingvinen Jack i Blåbotternes By følger:

  • 1 hæfte om Pingvinen Jack på Blåbotternes Panet
  • 1 måtte, som er ‘Kortet over Blåbotternes By’
  • 1 ‘Opskriftsbog’, som er der, hvor alle opgaveark er i
  • 1 link til printbare opgaveark

Pingvinen Jack i Blåbotternes By er designet til børnehaverne og dermed også med blik for de 6 læreplanstemaer:

De 6 Læreplanstemaer

Alsidig personlig udvikling og grundlæggende kompetencer: • Digitale kompetencer • Computational thinking • Samarbejde • Kreativitet og fantasi • At udtrykke sig fysisk og verbalt
Kommunikation og sprog: Fokus på: • Teknologisk sprog • Historiefortælling som ramme • par- og holdleg, samarbejde og turtagning
Social udvikling: Fokus på: • Samarbejde/kollaboration; det at støtte og hjælpe hinanden • Lege og spil: Sociale lege, spil og opgaver med turtagning m.m. • Fællesskab: fokus på det, at vi skaber fortællinger og oplevelser sammen
Kultur, æstetik og fællesskab: Fokus på: • Indtryk og udtryk • Bygge og tegne figurer • Lege og fortælle med robotter
Krop, sanser og bevægelse: Fokus på: • Kroppen og sanserne hos børnene • Taktil leg med klodser, robotter, måtter, pen og papir • Bevægelse og kropslig leg med fysiske lege og spil
Natur, udeliv og science: Fokus på børnenes begyndende teknologiforståelse primært ved at lære at programmere robotter