Coding Class Toddler-bogen: Pingvinen Jack på Blåbotternes Planet

DKK 450,00 inkl. moms DKK 360,00 eks. moms

Med dette køb får du eller din børnehave:

📘🤖🐧 1 Coding Class Toddler-bog (inkl. link til pdf’er) fyldt med aktiviteter til et spændende Coding Class Toddler-forløb!

Beskrivelse

Coding Class Toddler-forløbet er netop udgivet som praksisbog, der gør det muligt for ALLE pædagoger at kaste sig ud i Coding Class Toddler-aktiviteterne!

Coding Class Toddler er kort sagt et kompetenceudviklingsforløb for pædagoger og et kodeforløb for børn. Coding Class Toddler-forløbet har klædt udvalgte pædagoger i Odense Kommune på til at implementere og facilitere forløb i kodning og teknologileg gennem digitale såvel som analoge materialer og gennem fortællingen om Pingvinen Jack.

Pingvinen Jack er hovedpersonen i Guldastronauts Coding Class Toddler-univers. Han er en lille pingvin på 5 år, som har en bedste ven, Enhjørningen Unni, som er god til at finde på lege.

Jack er opfinder, ligesom sin Oldemor, hvis opskriftsbog han arvede på sin 5-års fødselsdag.

En dag bygger Jack en raket i duplo, og flyver afsted mod Blåbotternes Planet!

Børnene tegner, designer og bygger deres egne og hinandens raketter og bomber til at sende raketten i vejret med.

På Blåbotternes Planet lærer Jack at tale Blåbotternes sprog og han bliver venner med Blåbotten Benny, som han spiser pizza og spiller ipad med.

Jack og Benny skal finde sørøverpiraternes skat, Julemandens slikbutik springer i stykker, og de skal bygge en telefon og ringe hjem! Samt mange flere spændende udfordringer.

Børnene leger robotter gennem fysiske lege, pilelege, og de koder de små læringsrobotter ‘Bluebots‘.

Jack hjælper også Benny med at bygge på hans hus, fordi Benny både mangler vand og lys i.

Heldigvis har Jack en masse gode ting at bygge og finde på med i sin raket, hvor han bl.a. designer en 3D-printet duploklods og finder batterier, en knap, en pumpe, krokodillenæb og slange. Til sidst skriver Jack hjem til sine forældre og fortæller om sin rejse, hvor børnene laver og fortæller deres egne historier på ipad med kode-appen ScratchJr.sit hus.

“Børnene blev meget optaget af historien og fordybede sig hurtigt i at skabe forskellige konstruktioner. De blev styrket i deres sociale kompetencer, når de videreudviklede historien sammen, og nogle af børnene har her fået mulighed for, at “ shine”, altså bruge og vise kompetencer, som før ikke var synlige for de andre børn.”

– Marianne Vibeke Mickelborg, Pædagog I Børnehuset Dragen, Odense Kommune

 

Du kunne også være interesseret i...