Kurser og uddannelser

Indsæt inspirerende indledning - evt. citat

Bliv makerpædagog eller makerlærer - eller køb uddannelse til dine ansatte

Guldastronaut har specialiseret sig i at uddanne pædagogisk personale i teknologier, tilgange og metoder, der gør det nemt og sjovt at arbejde med teknologiforståelse, design og opfinderi.

Som makerpædagog eller -lærer får du værktøjerne, metoderne og tilgangene til bruge teknologierne i dit daglige virke. Der vil åbne sig en helt ny verden af muligheder og idéer for dig eller dine ansatte til at skabe mere i dit arbejde med børn – med eller uden digital og analog teknologi.

Vi skræddersyr altid vores kurser og uddannelser, hvilket eksempelvis betyder, at vi starter på det niveau, der er behov for, og at vi sammensætter indholdet ud fra de teknologier, som I ønsker at arbejde med, og som I eventuelt allerede har købt.

”Jeg har deltaget i Guldastronautes Makerpædagogforløb, og jeg blev mega inspireret af forløbet. Martin er en energibombe uden lige og han skyder løs med idéer. Jeg lærte lidt om en hel masse forskellige teknologier, så jeg føler at jeg har en stor værktøjskasse med en masse forskellige redskaber, som jeg kan tage frem alt efter hvilken børnegruppe jeg har eller hvilket tema jeg vil arbejde med.

Jeg kan følge børnenes egne idéer og vi kan skabe vores egne robotter ud fra vores fantasi eller idéer, fordi jeg nu har en større viden om hvilke teknologiske muligheder der findes. Jeg fik præsenteret en bred vifte af forskellige teknologier, som eks. 3D-printer, Bluebots, Mikrobits og Ipads, og lærte at bruge dem på en måde, så jeg selv kunne gå tilbage til mit børnehus og arbejde videre med det.

Jeg lærte vigtigheden af en god historie, når man arbejder med børns teknologiforståelse.”

– Michelle Kjær Vennekilde, Børnehuset Holluf Pile-Tingkær – om deltagelse i miniuddannelsen ‘Makerpædagog’. i 2020

“Måden forløbet (Coding Class Toddler) er skruet sammen på, fanger børnene fra starten. Martin er super god til at formidle det til børnene på det niveau, de er på samt at differentiere forløbet, så hele børnegruppen har deltagelsesmuligheder.

Vekslingen mellem historie og aktive opgaver fungerede ligeledes mega godt! Også når nye teknologier bliver inddraget, er alle børnene aktive og forsøger at løse de forskellige opgaver.”

 – Henrik Lund Pedersen, Tornbjerg Børnehus – om deltagelse i aktionsforløbet Coding Class Toddler i Odense Kommune i 2020